Neem contact op
+31618514044
sylvia@magnefiek.nl

Wat is Customer Excellence?

WAAR STA JIJ?

Ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen in je groei naar een Customer Excellence bedrijf? Waar en op welke manier jij het snelst stappen kunt zetten? Kennismaken met ons? Plan een gesprek in!

Customer Excellence is wetenschap met daarachter een groot hart. En als je het inzet als een Business Model zeer winstgevend.


Misschien wel de meest gestelde vraag die we krijgen. Wat is Customer Excellence nu eigenlijk? Is het Marketing? Wat kun je er precies mee? Waarom zou ik hier mee starten? Precies daarom zetten we het voor jou nog eens op een rij. Zodat je begrijpt wat het is en zelf kunt beoordelen of het ook wat voor jou is . En last but not least waarom wij van Magnefiek zo'n diep geloof en passie hebben voor customer excellence. Customer Excellence geeft betekenis aan je ondernemerschap.

Wat is wat?
Marketing - vertellen wat je product/service is
Marketing is het actief promoten van producten en services. Het is een push tactiek waarin je vertelt wat jouw product of service is, wat het zo goed maakt en waarom een consument het zou moeten kopen. En waarom je beter bent dan de concurrent. 

Branding - vertellen wie je bent
Branding is alles wat aan marketing vooraf gaat. Het is een pull tactiek. Met branding vertel je waar je voor staat, wat je belangrijk vindt en bevestig je aan klanten die zich hierin herkennen en aangesproken voelen, dat ze een goede keuze maken bij dit merk.

Customer Experience - dat wat je klant beleeft in de interactie met jou
Customer Experience - oftewel klantbeleving - is de perceptie die klanten overhouden aan de interactie met je bedrijf. Het gaat hierbij om alle interacties in alle klantcontactkanalen zolang als de klant verbonden is met jou als bedrijf.
Customer Service - hoe jij klanten helpt
De hulp en het advies / informatie die bedrijven geven waarmee de klanten worden geholpen met hun vraag.

Customer Journey - stappen die klanten ondernemen
Stappen die klanten ondernemen om hun doelen te realiseren (aankoop, keuzes maken, informatie vergaren, product gebruiken, evalueren)

Customer Centricity - de klant centraal stellen in je organisatie
De behoeften van de klant centraal zetten in alles wat je als organisatie doet. Van het nemen van besluiten tot innoveren in je service.

Customer Excellence - waar klantbeleving de belofte overtreft
Uitblinken in het leveren van een consistente en onderscheidende klantbeleving van dat wat jij belooft te zijn in elke interactie gedurende de hele klantreis. Je bouwt aan duurzame relaties met je klanten. 
Waarom bouwen aan relaties met je klanten?

Het onderscheidend vermogen van product, prijs of plaats neemt steeds verder af. Juist in de klantbeleving die je meegeeft kun je dit onderscheid wel maken en klanten langdurig aan je binden. Met Customer Excellence leer je klanten beter te begrijpen, innoveer je op basis van de gewenste klantbeleving en maak je je service of product onderscheidend. Op een manier die bij jou past en maakt dat je de juiste snaar raakt bij je klanten.

Zo blijf je relevant voor je klant. En bouw je aan een duurzame relatie. En dat loont!
Wist je dat
  1. Bij customer excellence bedrijven meer dan de helft van de omzet uit customer excellence komt?
  2. Dat de kans op herhaalaankopen of neiging om ook andere producten te proberen bijna 3x hoger is?
  3. Dat Customer Excellence leidt tot stijgende klanttevredenheid?
  4. Dat klanten goede ervaringen promoten via social netwerken?
  5. Dat klanten zich steeds meer laten leiden door ervaringen van andere klanten?
  6. Dat mond-tot-mond reclame nieuwe klanten aantrekt?
  7. Dat Customer Excellence leidt tot een hogere Customer Lifetime Value?
  8. Dat Customer Excellence de betrokkenheid van je medewerkers vergroot?
Je hebt dus wat te winnen of op z'n minst flink te verliezen als je niet investeert in de relatie met je klanten. 

Customer Exellence Framework

Het Customer Excellence Framework kent zes assen waarlangs bedrijven kunnen groeien:
1, CX strategie
2. Begrip van de klant
3. Klantreis
4. Metingen
5. Organisatie
6. Cultuur

Het groeimodel kent een groei van niveau 1 (adhoc) tot niveau 4 (pro-actief).  
Uiteraard speelt de branche mee waarin je werkt en hoe hoog jij met je eigen unieke geluid de lat wilt leggen.

Iets voor jou?

Graag bouwen wij samen met jou aan je groei naar een Customer Excellence Organisatie. Jij legt de lat, wij helpen je met een bewezen aanpak en ruime ervaring van veranderkundige vraagstukken. Van denken tot doen. Op een manier die bij jou past.

Share by: